Malachit

Malachit występuje jako minerał wtórny,w strefach utleniania złóż kruszców miedzi,razem z azurytem i kuprytem.
 Występuje w Rosji na Uralu,w USA,w Zambii ,Namibii ,w Demokratycznej Republice Konga,w Australii,Kazachstanie, w Wielkiej Brytanii.
W Polsce również są niewielkie ilości w woj.świętokrzyskim (Miedzianka,Miedziana Góra),oraz na Dolnym Śląsku.
 Jest wysoko cenionym kamieniem ozdobnym,o wzorzystej budowie,po wypolerowaniu zyskuje na atrakcyjności.
Malachit ma również zastosowanie w architekturze,jako okładzina kolumn i ścian.
                                                      Ermitaż St.Petersburg,Rosja
                                               Wnętrze kościoła z malachitowymi kolumnami.
 Malachitu używa się również w malarstwie,jako pigmentu,tzw zieleń malachitowa.
W starożytności używano do wyrobu kamei i gemm--gemmy były popularne jako ozdoby lub pieczęci w cesarstwie rzymskim,oraz na starożytnym Bliskim Wschodzie.
Pełniły rolę dekoracyjną,czasami nawet religijną i magiczną.Przedstawiano na nich postacie ludzkie,mitologiczne,zwierzęta,rośliny,lub symbole religijne.
Przeglądając strony w internecie znalazłam ciekawe zdjęcia z malachitem w roli głównej:



 Wanna z Malachitu jak dla mnie cudna i do tego lustro w ramie z Malachitu.
Malachit posiada również właściwości lecznicze,pomaga likwidować wiele schorzeń fizycznych,jak i w sferze emocjonalnej.
Malachit sprzyja wyciszeniu negatywnych emocji i rozwija związki międzyludzkie, jasność umysłu pomaga w podejmowaniu decyzji i sprawia że stajemy się gotowi  na zmiany.
Wpływa korzystnie na serce, układ krążenia,łagodzi trudności oddechowe,wzmacnia i regeneruje organizm,usuwa bóle mięśniowe i stawowe.Zalecany jest dla osób nerwowych i zmęczonych.
Oddziałuje na czakrę serca .
Dużo informacji o właściwościach Malachitu możecie znaleźć TU

Wiem jedno zieleń malachitu urzekła mnie dawno temu,gdy byłam nieco młodsza,no dobrze gdy dziewczęciem byłam :))),to pierwszy kamień który trafił w moje ręce,wiadomo zielony to mój ulubiony kolor,a do tego malachity są przypisane w astrologii do znaków zodiaku : Byk,Skorpion i Koziorożec,czyli idealnie trafiłam,ponieważ jestem jednym z tych znaków.Który możecie zgadywać :)))
Kiedy noszę malachit zmniejsza się ból kręgosłupa,potrafię się wyciszyć więc może te wszystkie właściwości tego minerału nie są takie z palca wyssane....
Wiem potęga umysłu jest wielka,a wiara czyni cuda.

Trafiłam do nowego sklepu,gdzie zaopatrzyłam się w malachit,w  różnych kształtach.
Na pierwszy ogień poszła bransoletka,połączenie sieczki malachitowej,kwadratów,
baryłek, kółek,posrebrzanych malutkich kuleczek,zapięcie rybka.


T
 Kolczyki powstały w dwóch wersjach z baryłką zawieszoną na krawatce skręcanej,żałuję że nie jest srebrna i oczywiście na srebrnych biglach próby 925

 Drugie kolczyki  to kostki zawieszone na mojej srebrnej krawatce,jest niezastąpiona,wcześniej też ją wykorzystywałam,warto taką mieć ,bo można stworzyć całą gamę kolczyków zmieniając tylko kamień.
 To kółko to moja stara bransoletka zakupiona wieki temu :)))
 Tak na szybko powstała do kompletu zawieszka z rożnych kształtów malachitu,zawieszona na krawatce i srebrnym łańcuszku.
Jeśli wytrzymaliście ze mną do końca,to tylko wspomnę, że malachit pojawi się też w wersji sutaszowej,
oj plany już są.
Dziękuję Wam moi mili przyjaciele za poświęcony czas ,
dziękuję za życzenia powrotu do zdrowia mojego syna
i zakończę piosenką Maćka Maleńczuka i Pawła Kukiza "Bez Ciebie"











Komentarze

  1. Bardzo przyjemny komplecik, ciekawy opis Gosiu dodałaś... Miłego popołudnia :)..

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne ale to kolczyki i zawieszka podobają mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu, to mnie przydałaby się malachitowa sukienka:-) na bolący kręgosłup:-)
    Piękne rzeczy użytkowe, a Twoja biżuteria doskonale piękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu sukienka to może nie,bo ciężka by była,ale taka wanna,dla relaksu....rozmarzyłam się :)))
      Nie wiem czy to sugestia,ale kiedy noszę moje malachity to ból kręgosłupa jest mniejszy i z łóżka wstaję dużo lepiej,ale bransoletki nie ściągam :)))
      Serdeczności Basieńko :)Dziękuję :)

      Usuń
  4. Uwielbiam malachit głównie przez jego meandrowatość, którą zawsze rysuję. Noszę go często w celach terapeutycznych razem z innymi kryształami.
    Przepiękna malachitowa mandala, jednak od imperialistycznych zbiorów rosyjskich trochę mam ciarki na plecach.
    Fajne formy zastosowałaś w bransoletce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj mnie też przydałby się malachit na bolący kręgosłup :) Cudowne rzeczy znów widzę u Ciebie Małgosiu. Wspaniała biżuteria. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że przy okazji prezentacji tych wszystkich śliczności jakie tworzysz, dzielisz się z nami ciekawostkami o kamieniach. Zawsze podziwiam je za ich piękno nie zagłębiając się w ich pochodzenie, czy oddziaływanie na nasz organizm :)
    Piękna biżuteria, a zwłaszcza wisior bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. No to mamy mały zlot "miłośników malachitu " :)) sama nie wiedziałam że pomaga znerwicowanym (czyli jaa)
    śliczna bransoletka , podziel się sekretem jaki to sklep z takimi formami malachitu , pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu,tak malachity uwielbiam.Jeśli chcesz wiedzieć to zaopatrzyłam się w nie w MARMAD banerek wisi na pasku bocznym,bo ten sklep ma świetne kamienie i różne formy,więc warto tam zaglądać.
      Pozdrawiam cieplutko :)))

      Usuń
  8. Ciekawy wpis - osobiście nie wierzę w moc kamieni, dla mnie to po prosto związki chemiczne :-) nie mniej jednak Twoja kolekcja malachitowej biżuterii jest bardzo piękna, a znalezione zdjęcia spektakularne, zwłaszcza to dziwne koło (talerz?)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. oj muszęcoś miećz malachitem na nerwy moje moze mipoze bo juz wyłaże z siebie od dnia tego wypadku nic tylko mam wszystko nie tak - buziaki ślę marii

    OdpowiedzUsuń
  10. Małgosiu, Twoje kolekcje są piękne. Wracam by je kolejny raz zobaczyć.
    Wybacz ale kolekcja malachitowej biżuterii pobiła wszystkie.
    Jest cudna.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny minerał który potrafiłaś okiełznać w coś jeszcze cudownijszego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawiony komentarz :D
Miłych chwil w życiu życzę :)))